Nyomokban Zhigulit tartalmaz
Kerekes Bence az Oszágos Rallye Bajnokság másodosztályában versenyzik egy LADA VFTS-el. Az idei Mecsek Rallye-n abszolút 5. helyet szereztek meg navigátorával Szőllős Róbert "Báttya"-val. Komoly eredmény ez, a versenyzők dicsérete mellett az autóé is. Természetesen a VFTS is "mezei" kocka Ladaként gurult ki a Toiglatti gyárból 1995-ben. 2020 májusában került a Kerekes családhoz. Édesapja Kerekes Zsolt (KERSZON) és Bence építette át évek alatt egy ütőképes versenyautóvá.
Kértem hát meséljék el mit is tud a versenygép.
Kasztni:
1995-ös évjáratú kevés km-es Lada 21053-ból épített P csoportos VFTS. Homológ bukócsővel és beltérrel, valamint erősített karosszériával rendelkezik. Jellegzetes üvegszálás homológ szélesítéssel. Utolsó mérés szerint tele tankkal 1015kg, közel 50-50%-os súlyelosztással.
Motor:
Nagy furatos, rövid löketes kovácsolt 1.6-os motor (P12 kategória, 1595ccm), 45-ös Weber karburátorokkal, legnagyobb szelepes hengerfejjel, nagy alapkörös acél vezérműtengellyel, kasztnivágós 4 leömlővel, 60-as kipufogórendszerrel, homológ katalizátorral, 70-es PROEX végdobbal. Kerszon Motor.
Fék:
Elől-hátul tárcsafék, teflon fékcsövek, Lada Samara főfékhenger, hidraulikus kézifék, fékerőszabályzóval, verseny fékbetétek, fékrásegítés nélkül.
Futómű:
Elől Zuk rugók, hátul Lada Niva. Mitsubishi L200 hatsóhíd, 4,625-ös áttételű sperr differenciálművel. Elől-hátul 18 fokozatban állítható lengéscsillapítók. Elől toldott, erősített sorszámos lengőkarok. Mindenhol poliuretán szilentek és GE szemek találhatóak meg benne. FSO fixre húzós tengelycsonkok. Gömbfejes első, állítható hátsó stabilizátorokkal.
Váltó:
Kovácsolt 6 sebességes. (Mérten Károly) Egyedi kardánnal, egyedi Hardy-val és váltótartóval.
Egyéb:
Fékhűtő rendszer, motorolaj hűtő. Verseny akkumulátor (kis méret, súly), elektromos kormányszervó, tűzóltórendszer, fittinges üzemanyagrendszer, elektromos üzemanyag pumpa, szélessávú lambdaszonda.
Ez a pár fotó pedig az autó megvételekor készült 2020 májusában: